گیاهی دارویی به نام مگنولیا:

نام علمی: Magnolia officinalis

خانواده: Magnoliaceae

نام رایج: Houpu

مگنولیا گیاهی است بومی کوه های چین. این گیاه از حدود 100 سال پس از میلاد مسیح در طب چین مصارف درمانی دارد.

ترکیبات موثره در این گیاه عبارتند از : magnaldehyde, magnolignan B, magnolianone, magnolol و honokiol .

برگ های این گیاه برای درمان مشکل هضم غذا، کاهش وزن، التهاب، سردرد، تب، سکته، سرماخوردگی های معمول، آسم، استرس و اضطراب و افسردگی بسیار نافع است. این گیاه همچنین مانع جوش های سرسیاه در روی پوست صورت می شود و برای درمان درد دندان نیز بکار می رود. این گیاه را به عنوان افزایش دهنده غرایض جنسی و مدر نیز می شناسند.

تحقیقات نشان داده این گیاه حاوی ترکیباتی است که باعث روشن شدن پوست می شود و مصارف آرایشی نیز دارد. اثرات ضد التهابی این گیاه نیز مورد تایید است. از دیگر فواید درمانی این گیاه این است که در کاهش گرفتگی های شکمی و نفخ ، در دهای شکمی ناشی از دوران قاعدگی و درمان تهوع بسیار مفید است.

محققان ژاپنی دریافته اند که ترکیبات موجود دراین گیاه به نام های “honokiol” و “magnolol” در مقایسه با ویتامین E ، صدبرابر بیشتر فعالیت آنتی اکسیدان دارند که احتمال داده می شود این دو ترکیب در کاهش استرس نیز تاثیرگذار باشند.

این گیاه اثرات قابل توجهی بر روی سطح acetylcholine در مغز دارد که این هورمون نقش مهمی را در مقابله با بیماری آلزایمر دارد.

عوارض جانبی: مصرف این گیاه برای زنان باردار مطمئن نیست. اگر قرار است به دلیلی جراحی شوید حتما از مصرف این گیاه خودداری کنید.

منبع : سلامت دیجیتال
791
مطـالــب مرتـبــــط را بخوانید