پزشکی هسته ای


طب هسته ای در درمان بیماری پرکاری تیروئید کاربرد بسزایی دارد

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: پزشکی هسته ای با ساختاری که دارد در بررسی و رفع مشکلات بیمارانی که با بیماری گواتر یا پرکاری تیروئید دست و پنجه نرم می کنند کارایی فراوانی دارد.

عابد فتاحی عضو کمیسیون بهداشت مجلس در گفتگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری سلامت گفت: یکی از رشته های فوق العاده مهم جامعه که باید به آن توجه شود پزشکی هسته ای است.

وی در ادامه بیان کرد: پزشکی هسته ای یکی از دسته های رشته پزشکی است که می تواند در شناسایی سریع  و درمان بیماری ها مفید باشد.

این نماینده مجلس در ادامه تصریح کرد: پزشکی هسته ای با ساختاری که دارد در بررسی و رفع مشکلات بیمارانی که با بیماری گواتر یا پرکاری تیروئید دست و پنجه نرم می کنند کارآیی فراوانی دارد.

نماینده مردم ارومیه در خانه ملت گفت: امروز در دسترسی به امور پزشکی هسته ای ایران در منطقه حرف اول را می زند و امیدوارم جایگاهی که برای خود امروز تعریف کرده ایم در علم پزشکی در برنامه ششم توسعه به آن دست یابیم.

عضو کمیسیون بهداشت مجلس در ادامه تصریح کرد: کمیسیون بهداشت هنوز طرح تحول سلامت در علوم پزشکی هسته ای را جهت تدوین و برنامه شدن در برنامه ششم توسعه بررسی نکرده و امیدواریم در مجلس دهم این موضوع از سوی نمایندگان بررسی و تصویب شود.

وی با بیان این مطلب که با طب هسته ای آشنایی دارم، اظهار کرد: معتقدم در برنامه ششم در این خصوص کم کاری صورت نخواهد گرفت.

 

منبع : tebna.ir
580
مطـالــب مرتـبــــط را بخوانید