آنچه که باید درباره پیوند رحم در زنان بدانیم:

براساس گزارش New York Times به تازکی پیوند رحم بر روی 10 زن امریکایی انجام شده و بررسی های بالینی در حال انجام است.
این پیوند برای زنانی انجام می شود که به طور مادرزادی بدون رحم به دنیا آمده اند که آن را در اصطلاح پزشکی Mayer-Rokitansky-Küster-Hauser syndrome می نامند که از هر 4500 دختر به دنیا آمده در امریکا یک نفر دچار این سندروم است و یا بنا به دلایلی طی یک عمل هیستروسکوپی رحم آنها برادشته شده است و یا ممکن است بنا به دلایل برخی بیماری ها و عفونت ها رحم آنها دچار آسیب شده است و اکنون برای بارداری دچار مشکل هستند.
قبلا در سوئد این عمل پیوند بر روی 9 نفر انجام شد که 5 نفر آنها باردار شدند که 4 فرزند از بین آنها تا کنون به دنیا آمده است. محققان می گویند از آنجایی که رحم پیوندی اتصالی با لوله فالوپ ندارد بنابراین احتمال بارداری این زنان طی رابطه جنسی بعید است و باید بارداری آنها به روش های دیگر انجام شود و تولد نوزاد نیز از طریق عمل سزارین خواهد بود. این جراحی مانند سایر اعمال پیوند دارای ریسک های خاص خود است. اما همین مساله که فرد می تواند فرزندش را در درون خود داشته باشد کمک می کند تا افراد با این عمل و سختی های آن راحت تر کنار بیایند.
این زنان می بایست حتما داروهای immunosuppressant را دریافت کنند که این داروها احتمال ابتلا به عفونت را افزایش داده ویا زایمان زودرس سبب می گردند. پزشکان متخصص می گویند بهتر است بارداری یک سال پس از پیوند انجام شود. پس از زایمان ، مادر می تواند انتخاب کند که آیا می خواهد رحم را همچنان همراه داشته باشد و فرزند دیگری نیز به دنیا آورد یا خیر. پس از تولد فرزند دوم باید حتما طی عمل جراحی هیستروسکوپی ، رحم از بدن خارج شود و به این ترتیب دیگر نیازی به مصرف داروهای immunosuppressant وجود ندارد.

منبع : سلامت دیجیتال
615
مطـالــب مرتـبــــط را بخوانید